Lapin rajavartioston Ivalon Rajajääkärikomppania kotiuttaa saapumiserän I/22 varusmiesjohtajat ja saapumiserän II/22 miehistön 15.12.2022.
Kotiutuvat johtajat astuivat palvelukseen tammikuussa 2022 ja miehistö heinäkuussa 2022. Kaikkiaan kotiutetaan 18 reservin vänrikkiä, 30 aliupseeria ja 55 rajajääkäriä. Pääosa kotiutettavista sijoitetaan rajajoukkojen reserviin.
Ivalossa 14.12.2022 järjestetyssä kotiuttamistilaisuudessa palkittiin palveluksessa erityisesti kunnostautuneita varusmiehiä. Rajavartiolaitoksen sissiristin saivat vänrikki Jere Tanninen (Sodankylä), kersantti Arttu Mäkelä (Ii) sekä ylirajajääkäri Gunnar Byman (Oulu). Ylirajajääkäri Gunnar Byman palkittiin myös saapumiseränsä parhaana Luton Leuku -palkinnolla.
Jalkaväkisäätiön mitalilla palkittiin vänrikki Niilo Karppinen (Kivesjärvi). Lapin rajavartioston killan puukot saivat vänrikki Anttoni Tornberg (Tampere) ja ylirajajääkäri Aatu Lindelä (Pyhäjoki).
Kainuun rajavartioston killan palkinnon sai kersantti Arttu Jauhiainen. Reserviupseeriliiton laatan saivat vänrikki Otto Heikkilä (Tornio) ja Matias Naamanka (Oulunsalo) ja reserviläisjärjestöjen puukon kersantti Topias Saukko (Merijärvi).
Samassa yhteydessä pidettiin aliupseerikurssi 55 päätöstilaisuus. Kurssilta valmistui 21 alikersanttia. Aliupseerikurssi 55 priimuksen puukon sai alikersantti Onni Laatikainen (Suomussalmi).
Uusi saapumiserä palvelukseen 2.1.2023
Saapumiserän I/23 alokkaat astuvat palvelukseen maanantaina 2.1.2023. Varusmiespalveluksensa Ivalossa aloittaa tuolloin yhteensä 130 alokasta.